-1
archive,post-type-archive,post-type-archive-portfolio_page,theme-stockholm,stockholm-core-1.2.1,woocommerce-no-js,select-theme-ver-5.2.1,ajax_fade,page_not_loaded,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,qode-elegant-product-list,wpb-js-composer js-comp-ver-7.0,vc_responsive
Zwevende backdrop Samsung in shop window Utrecht

Zwevende backdrop SAMSUNG

Voor de launch van de nieuwe Samsung Z Flip4 en Z Fold4 toestellen met plooibaar scherm, deed Samsung een beroep op Frank Agterberg/bca. Hij ontwierp deze bijpassende etalage met een zwevende backdrop van gevouwen Flip en Fold vormpjes.

Zijn design zag er alvast geweldig imposant uit in theorie. Maar hoe kon ik er in de praktijk voor zorgen dat alle elementen mooi in de etalage zouden blijven zweven? En bovendien in een strakke grid! Wees maar zeker dat hier een uitgekiende workflow, een paar dagen rekenen en heel wat handwerk aan vooraf zijn gegaan. Maar één ding is zeker: meten is weten, ik blijf het zeggen!

Een extra uitdaging was het behoud van de vouw: de Flip- en de Fold vormpjes mochten absoluut niet uitzakken of vervormen, ook al zouden ze maanden in de etalage blijven hangen. Gelukkig heb ik daarvoor dé perfecte kunststof gevonden. Mat, bedruk baar, lichtgewicht en vormvast. Net wat we nodig hadden.

En dan was het ook nog de kunst om het kleurverloop te respecteren dat Frank Agterberg in het ontwerp gestoken had. Yes we can! Heel wat atelier uren later was hij er: de Zwevende Backdrop Samsung.

Wil je deze zwevende backdrop nu ook wel eens graag in het echt zien? Dan maak je best vóór november 2022 een tripje naar het bruisende Utrecht in Nederland! Breng er zeker een bezoek aan de indrukwekkende Samsung Experience Store of de eerste verdieping van de ultra moderne Hoog Catharijne Mall.

Of check alvast deze Instagram reel die je een blik achter de schermen geeft tijdens “the making of”… je ontdekt hierin meteen ook hoé ik dit maatwerk project heb aangepakt en met welke materialen ik uiteindelijk dit fraaie resultaat heb kunnen bereiken.

Of ben je nu helemaal geïnspireerd geraakt en wil je graag eens een keertje sparren? neem dan gerust vrijblijvend contact op.

Laser gegraveerd menu THE BOTANIST GIN versie voor Ukiyo

Laser gegraveerd menu THE BOTANIST GIN

Laser gegraveerd menu THE BOTANIST GIN: cocktail menu’s voor een pop-up beach bar in Oostende… Een dranken kaart ontwikkelen die bestand is tegen zon, regen, wind en de zilte zeelucht, mét en duurzame uitstraling? No problem. Ik lééf voor dit soort projecten. Hoe heerlijk was het toen het gekende PR-bureau Oona Antwerp mij net voor de zomer van 2022 de kans geeft om vanaf de concept fase mee na te denken over de te gebruiken materialen en speciale druktechnieken? Samen kwamen we tot het idee om een laser gegraveerd menu te maken in dunne multiplex.
Doordat de tekst en het beeld via laser aangebracht worden op de panelen, krijgt de lay-out een natuurlijk ogend, bruinachtig effect. Zowaar inktvrije print dus! En dubbelzijdig. Bovendien is deze techniek ook nog eens ecologisch verantwoord én duurzaam! Eco hoeft al lang niet meer in te boeten aan stijl, want geef toe, dit is toch wel écht classy hé, voor een strandbar in de koningin der badsteden?

In september 2022 contacteerde Rémy Cointreau me opnieuw. Nu met de vraag om een tweede versie van deze high end cocktail menu’s te produceren, deze keer voor Ukiyo in Gent. Uiteraard doe ik dat dan met alle plezier. Volgens mij wil dat zeggen dat ze tevreden waren van de eerste editie!

Meer lezen over dit laser gegraveerd menu THE BOTANIST GIN? Klik dan zeker ook even door naar deze instagram-post

PRO TIPS:

Wil je deze mooie, duurzame techniek zelf ook graag eens toepassen? Zorg dan zeker dat je al je teksten en logo’s als vector aanlevert. Beelden bij voorkeur ook, of zet ze desnoods om in rasters.
Zullen we eens sparren om samen te bekijken of jouw project geschikt is voor deze coole techniek? Contacteer me 

Lasergravure kan je trouwens toepassen op een heel gamma aan andere materialen. Vaak met hele verrassende resultaten. Ik help je graag aan wat ideetjes.

 

plexi oor display met reliëf voor NORMAN portfolio

Plexi oor display met reliëf NORMAN

Deze strakke plexi oor display met reliëf is ontwikkeld naar ontwerp van Studio Boiler. Voor Hoorcentrum Norman maakten we dit muurpaneel waarop je de doorsnede van het menselijk oor ziet. Het formaat is 100x60cm. De combinatie van kwalitatieve UV-druk op een wit acrylaat paneel van 8mm dikte en een laser gesneden, complexe vorm in zwarte plexi geeft een mooi 3D-effect. Deze unieke productie is het resultaat van zorgvuldig maatwerk dat ik coördineerde bij 2 verschillende bedrijven. En zeker ook van zélf de handen uit de mouwen steken om de onderdelen feilloos op elkaar te monteren. Mission accomplished.

Aan de achterzijde van de display werd bovendien een aluminium ophangkader voorzien dat ietsje kleiner is dan het paneel. Zo kan de klant dit heel makkelijk “zwevend” monteren tegen de muur.

Uiteraard ben ik deze plexi oor display met reliëf zélf naar de klant gaan brengen. Voorzichtigheid vóór alles!

I love it when a plan comes together!
Zeker als je weet dat dit Hoorcentrum al heel lang aan het zoeken was naar een mooie, educatieve doorsnede van het oor om hun wachtkamer aan te kleden.

Loop je ook al even rond met een zot idee? Neem contact op en vertel me er alles over!

Plaatsing van raamstickers logobelettering op glazen deur portfolio

Plaatsing van raamstickers AR.M JEWELRY

Toen mijn favoriete juweel ontwerpster, de Grieks-Antwerpse Anna Rosa Moschouti, belde voor de plaatsing van raamstickers op de etalages van haar flaship store, was ik meteen enthousiast.
Anna Rosa is van opleiding architect en ontwerpt minimalistische, duurzame juwelen. Haar unieke sobere stijl vind je ook terug in het interieur van de AR.M Flagship Store die zich in de Antwerpse Kloosterstraat bevindt.

We creëerden een “box within a box”: de ramen van de etalages werden optisch verkleind door het aanbrengen van een soort frame in stickerfolie. Dit diende zo als focus kader waar de blik van de voorbijganger haast automatisch naartoe trekt. En dat is wat je wil hé: de aandacht echt op de kleine juwelen vestigen. Qua kleur viel onze keuze al snel op een matte taupe-toon. Onderin deze raamstickers hebben we subtiel het AR.M logo uitgespaard.
Op de inkomdeur deden we dan weer net het omgekeerde: door de fijne belettering blijft de glazen deur wel helder en doorzichtig zodat de klanten zich welkom voelen om de zaak binnen te stappen.

Heb jij ook plaatsing van raamstickers nodig? Vertel me wat je zoekt

Benieuwd hoe zo’n plaatsing er dan juist aan toe gaat? bekijk hier het time lapse filmpje van de montage op instagram

NOOOMI visitekaartjes portfolio

NOOOMI visitekaartjes

Mijn eigen NOOOMI visitekaartjes moet uiteraard een echt “visitekaartje” zijn… Daarom wilde ik er een aantal verschillende, als een soort micro-portfolio waarin mijn passie voor print reflecteert.
Ik zit momenteel aan 5 versies waarvan je er hier 2 kan zien: Eerst maakte ik chuncky business cards in duplex Olin Extra White met daarin een strakke blinddruk van mijn logo. Ik ben helemaal verliefd of reliëf in print dus dat was evident.
Een paar jaar later kwam hier ook een blauwe variant van dit prachtige jeanskarton. Deze jeanskaartjes – zoals ik ze liefdevol noem – zien er prachtig uit, maar als je ze kan voelen wordt je er nog blijer van. Superzacht vezelrijk materiaal. Je lijkt wel je favoriete jeansbroek te aaien. Wat eigenlijk logisch is, want dit materiaal bestaat grotendeels uit gerecycleerde denim vezels. Bonus: ik had de cliché van mijn logo al van de vorige productie, dus die kost viel weg bij de productie van versie 2.
Door het sobere design en de aard van mijn bedrijf, passen al deze kaarten toch wonderwel bij elkaar. Welke vind jij de leukste?

Benieuwd naar mijn andere 3 soorten NOOOMI visitekaartjes? Maak dan snel een afspraak en ik laat ze je met plezier allemaal zien en voelen.

(Foto’s: Baskerville)

logo raamsticker apotheek Spoele portfolio

APOTHEEK SPOELE

In opdracht van ontwerper Studio Boiler verzorgde NOOOMI voor de signalisatie bij Apotheek Spoele te Lokeren.

Als je even doorheen de beelden gaat, dan valt meteen de unieke eigenheid van deze apotheek op. Super leuk, want hier kregen we de kans om heel wat speciale technieken toe te passen.
Zo was er enerzijds de productie en plaatsing van de
raambelettering op de gelijkvloers én op het raam van het eerste verdiep (met hoogwerker uiteraard). Maar daarnaast vind je in het interieur heel wat prachtige 3D-letters terug die we in de juiste metallic kleur op maat maakten voor Apotheek Spoele. Er is zelfs een 3D pijl die achter het hoekje gaat! Tof hé? Let ook op het spel van licht en schaduw bij de haaks gemonteerde term “cosmetica”. Heel slim bedacht van Studio Boiler! Van dit soort creatieve ontwerpen wordt ik helemaal blij.

Dit zijn allemaal toffe dingen die je wel eens op pinterest of instagram ziet, die in jouw favoriete interieurtijdschrift staan, maar die je niet zomaar even snel online bestelt… en dan ben ik er dus voor jou.

Zullen we samen jouw dromen omzetten in werkelijkheid? Ik durf wedden dat ik je een oplossing kan bieden. Contacteer mij gewoon

Mondmaskers Antwerpse musea 4 soorten voor FOMU

Mondmaskers voor ANTWERPSE MUSEA

NOOOMI  stikte eigenhandig de mooiste geprinte mondmaskers voor een aantal prominente Antwerpse Musea.

Zo bestelde FOMU 4 verschillende limited editions (van telkens 25 stuks) met fotoklassiekers, te koop via hun webshop en via de museumshop. Bovendien creëerden we voor deze unieke reeks een stoer zwart logo-label.

Museum Plantin-Moretus – hét drukkerijmuseum bij uitstek – gaf ons de opdracht om hun 285 katoenen maskers te produceren. Het ontwerp van deze stof is van de hand van de Antwerpse An Eisendrath van Studio Anorak. Deze duurzame mondkapjes zullen gedragen worden door het personeel en ze waren  te koop via de fysieke winkel in het museum. Ze hadden duidelijk succes wangt nadien hebben we hier nog een aantal bijdrukken van mogen maken.

Uiteraard kon Museum Vleeshuis niet achterblijven: dus ook zij lieten en stof designen, wederom het werk van An Eisendrath. Het personeel én de bezoekers liepen al snel rond met de oude instrumenten van het museum op hun maskers. De mondkapjes werden een leuke gadget voor liefhebbers van oude muziek. Dit zorgde ervoor dat  we ook van deze print meerdere ladingen mochten produceren.

Het spreekt voor zicht dat we alle maskers maakten uit 100% katoen, bedrukt met huidvriendelijke inkten, vrij van zware metalen. Ze zijn uiteraard wasbaar op 60°C en zelf kleurvast bij kookwas. En ja, mét ruimte voor een filter.

Wist je trouwens dat jij deze fijne katoen hier kan bestellen met jouw eigen bedrukking? Klik snel door naar de shop

Signalisatie bordjes kidszone Apotheek Healthlounge portfolio

Signalisatie Apotheek HEALTHLOUNGE

in opdracht van Ars Pharma ontwierp Studio Boiler de visuele aankleding en signalisatie van Apotheek HEALTHLOUNGE.  Uiteraard mocht NOOOMI de productie en de plaatsing hiervan voorzien.

In deze zeer ruime apotheek in Geel centrum, voorzagen we tientallen zone bordjes bovenaan de kastenwanden. Op die manier vindt de bezoeker meteen waar hij of zij naar op zoek is. Om de natural cosmetics zone extra in de verf te zetten, werd een custom made vasttapijt met bladmotief voorzien in die zone. Dit zorgt ervoor dat je heel gemakkelijk een shop-in-shop effect creëert. Ook de ronde vorm is speciaal voor deze locatie gesneden. Zag je trouwens dat de print matcht met de plexi in de lichtbak?

En er is meer te zien in deze zaak: grote muurstickers van vloer tot plafond bijvoorbeeld. Deze zorgen er onbewust voor dat de klant weet dat hij in de zone “vitaliteit” is aanbeland. Zo zie je maar. Soms spreek een beeld namelijk meer dan 1000 woorden. Andere foto’s werden geprint op verwisselbare peesdoek die in speedframes passen. Zo kan de apotheek heel makkelijk per seizoen een aangepast beeld tonen. Handig!
Wat ook vak terugkomt in apotheken zijn  beletteringen op de muur of op meubels. Ze ziet deze toepassing in het kassa-beeld.

ben je op zoek naar de materialen die we gebruikten voor de signalisatie bij Apotheek HEALTHLOUNGE?Ik zet ze even op een rijtje voor je:

  • bedrukte lichtbak panelen
  • muurstickers met mat laminaat
  • peesdoeken en speedframes
  • de zone bordjes zijn gemaakt van dibond
  • ook voor de beletteringen, het op maat gemaakt bedrukt tapijt en van die mooie gouden zone bordjes neem je best persoonlijk even contact op.
Raamstickers LA CAVE AUX BULLES portfolio

Raamstickers LA CAVE AUX BULLES

EHBOntw_rp ontwierp deze prachtige raamstickers voor champagne-handel La Cave Aux Bulles op het Antwerpse Eilandje.  Deze prachtige zaak is gelegen schuin tegenover het Red Star Line Museum en je kan er ook Red Star Line champagne kopen. Om dat leuke feit in de verf te zetten, verwijzen de raamstickers duidelijk naar de schepen van Red Star Line: je kijkt als het ware doorheen een patrijspoort van het schip de winkel binnen. Doordat het hier om bestickering van een bol raam gaat, is het effect dubbel geslaagd als je het mij vraagt! Sinds deze stickers er hangen, komt haast elke bezoeker die uit het museum wandelt even binnen voor een flesje bubbels. En dat was de bedoeling, natuurlijk.

NOOOMI produceerde de stickers voor deze parel en verzorgde de plaatsing; uiteraard uitgevoerd door professionals. Ze hangen er nu al enige tijd en zien er nog steeds pico bello uit.

Ben jij ook op zoek naar een upgrade voor je etalage zoals de Raamstickers bij La Cave Aux Bulles? Of heb je een klant voor wie dit dé oplossing kan zijn om de aandacht van de passanten te trekken? Tof! Laat het me weten en ik denk graag met je mee. Ook voor professionele plaatsing kan ben ik je met alle plezier van dienst.

Expo STA.M Ondergronds in de Stad: beeldmuur met zwartwit foto portfolio

Expo STA.M Ondergronds in de Stad

Het Stadsmuseum van Gent hield in samenwerking met ROTOR een expo “STA.M Ondergronds in de Stad”. Twin Design bouwde de volledige expo constructie en NOOOMI  zorgde voor het drukwerk. Zo vulden we 11 zalen met 223 vierkante meter geprint behang, 345 reproducties in diverse formaten op 5 verschillende materialen. En dan waren er ook nog de 504 kleine paneeltjes met teksten bij de objecten.

Op basis van de gevraagde materialen, heb ik deze productie verdeeld over verschillende drukkerijen. Elk met z’n eigen specialiteit zodat alles echt pico bello was.

Omdat de mannen van Twin Design al deze prints op zeer korte tijd moesten kunnen plaatsen doorheen de verschillende zalen, heb ik extra aandacht besteed aan hoe alles gesorteerd en verpakt werd. Elke verpakking as gecodeerd en alles zat per zaal verpakt, in volgorde van plaatsing. In dit geval heb ik de perfectionist in mij het stuur laten overnemen. Ik maakte vooraf een doordacht plan, we spraken codering af… Checken en dubbelchecken. Iedereen tevreden!

Projecten zoals deze Expo STA.M Ondergronds in de Stad vind ik geweldig omdat ik hier echt een verschil kan maken door mijn vakkennis en mijn gestructureerde aanpak.
Ben jij een scenograaf, standenbouwer of inrichter van tentoonstellingen? Geef me een seintje en laat ons eens afspreken.